Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך ייראה שוק הנדל״ן האמריקאי בשנת 2024?

משקיעים יקרים,

אנו שמחים לשתף אתכם בסקירה מקיפה על מצב שוק הנדל"ן האמריקאי ותחזיות הצמיחה לקראת שנת 2024.

השנים האחרונות הציבו אתגרים רבים בפני המשק מהעולמי, ובפרט בפני ענף הנדל"ן. מגפת הקורונה שטרפה את הקלפים, משבר בשרשרת האספקה ועלייה משמעותית של מחירי הסחורות והחומרים. עם זאת, הסימנים מעידים על התאוששות מתמשכת וצמיחה חיובית הצפויה ברוב תתי-הענפים.

כלקוחות שלנו, חשוב לי לעזור לכם להבין היטב את הגורמים המניעים את השוק ואת המגמות המסתמנות באופק. התובנות יאפשרו לכם לגבש אסטרטגיות השקעה אפקטיביות ולמקסם תשואות בהתאם לפרופיל הסיכון שלכם.

באגרת זו נסקור בפניכם את הנתונים והתחזיות העיקריים בהתבסס על עבודת אנאליזה שביצענו ונתמקד בהשלכות על אפשרויות ההשקעה השונות עבורכם כמשקיעים.

מבוא

שוק הנדל"ן האמריקאי ב-2024 הוא מבוך של הזדמנויות ואתגרים, המעוצבים על ידי שפע של מדדים כלכליים ומגמות משתנות. ככל שהכלכלה מתאוששת מתהפוכות, הבנת הדינמיקה הנוכחית של השוק היא קריטית לבחינת הזדמנויות פוטנציאליות. מדריך מקיף זה יסקור את המגמות המרכזיות המשפיעות על השוק ואת השפעתן על אסטרטגיות השקעה שונות. בין אם אתם משקיעים מנוסים או חדשים בזירה, הכרה מוקדמת של מגמות אלה והבנתן היא קריטית למקסום ביצועי ההשקעה שלכם.

סעיף 1: מדדים כלכליים והשפעתם

תפקיד שיעורי הריבית

שיעורי הריבית ממלאים תפקיד מרכזי בשוק הנדל"ן ב-2024. המדיניות המוניטרית המצמצת של הבנק הפדרלי (הקטנת כמות הכסף בשוק על-ידי העלאת ריבית), שמטרתה לייצב את הכלכלה, גורמת לתנודתיות בשיעורי המשכנתאות. שינויים אלה משפיעים ישירות על כוח הקנייה של הקונים ועל התשואות של המשקיעים, מה שהופך את שיעורי הריבית לגורם מפתח למעקב. בתחילת השנה ראינו ששיעור הריבית הממוצעת למשכנתא למשך 30 שנה עמדה על 6.48% ובתום השנה עמד שיעורה הממוצע על 7.03% על פי פרסומים של פרדי מק. במהלך שנת 2024 אנו צופים ירידה מתונה בריביות הבסיס עד לשיעור של 3.75%-4%

סעיף 2: מהפכת העבודה מרחוק והשלכותיה

מגמת העבודה מרחוק, שהואצה על ידי מגפת הקורונה, ממשיכה לעצב מחדש את שוק הנדל״ן המשרדי האמריקאי. התחום מניע ביקוש לבתים בפרברים ובאזורים כפריים כאשר רווקים מחפשים מרחבי מגורים גדולים יותר ואיזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים. יש ביקוש מיוחד לבתים עם חדרים נוספים או מרחבים מתאימים למשרד ביתי בקרב בעלי משפחות שיכולים לעבוד מרחוק.

לעומת זאת, שוק הנדל"ן המסחרי מתמודד עם אתגרים חדשים. הצמצום בצורך של שטחי משרדים מסורתיים מוביל לפתרונות חדשניים כמו מרחבי עבודה גמישים ופיתוחים לשימושים מעורבים. התאמה לשינויים הללו היא קריטית למשקיעים, מכיוון שהיא מייצרת הזדמנויות בסוגים ומיקומים חדשים של נכסים. כלומר, נכסים עם עירוב שימושים יכולים להבטיח התאמה אידיאלית לביקוש השוכרים

סעיף 3: עליית אורח החיים הבר-קיימא

קיימות הופכת לגורם בעל השפעה על החלטות השקעה בתחום הנדל"ן. ב-2024, נכסים עם מאפיינים ידידותיים לסביבה והסמכות ירוקות אינם רק העדפה, אלא דרישה הולכת וגוברת בקרב קונים ושוכרים בארה״ב. המגמה חורגת מעבר למגזר המגורים לנכסים מסחריים ותעשייתיים, שם יעילות אנרגטית ופרקטיקות בנות קיימא יכולות להוביל לחיסכון בעלויות ולמשיכה גבוהה יותר בשוק. לראייה, הפרויקטים האחרונים אותם אנחנו בונים יכילו מגוון מערכות שיעניקו לנכס עצמאות אנרגטית ללא תלות ברשת החשמל המקומית. זהו יתרון משמעותי שיכול לחסוך כסף לקונים בטווח הרחוק ולמנוע חשיפה למפגעים בתשתיות.

עבור משקיעים, נכסים ששמים דגש על קיימות סביבתית יכולים להציע יתרונות לטווח ארוך כולל שיעורי תפוסה גבוהים יותר, תמריצי מס אפשריים, ועליית ערך הנכס. ככל שמודעות ורגולציה סביב השפעה סביבתית מתגברות, השקעה בנכסים בני קיימא הופכת לבחירה חכמה.

סעיף 4: ניווט אסטרטגיות השקעה ב-2024

פיזור: המפתח לאיזון סיכונים ורווחים

בשוק המגוון והדינמי של 2024, חשיבה אסטרטגית היא קריטית עבור משקיעי נדל"ן. פיזור נשאר אסטרטגיה מרכזית – ערבוב של נדל"ן מגורים, מסחרי ונישות ייחודיות יכול לאזן סיכונים ולייצר תשואות עודפות.

מינוף התקדמויות טכנולוגיות

סנכרון עם התקדמויות טכנולוגיות הוא קריטי. ניצול כלים דיגיטליים לניתוח שוק, ניהול נדל"ן ושיפור חוויית הדיירים יכול לספק יתרון תחרותי. חברתנו מתמחה בשימוש במודלים המבוססים על AI ומציירים בפנינו, מקבלי ההחלטות, את התמונה הרחבה.

פקחו את העיניים

משקיעים צריכים גם להישאר ערניים לנוף הרגולטורי המשתנה, בעיקר בתחומים כמו חוקי דיור להשכרה ותקנות תכנון ובנייה. התאמת אסטרטגיות השקעה לשינויים הללו ושמירה על מחשבה צופה פני עתיד תהיה קריטית להצלחת ההשקעות שלכם. חשוב לי לומר לכם – רגולציה נשמעת לנו כמכשול שעליו צריך להתגבר, אך ישנם תהליכים רגולטורים שמסייעים לנו כמשקיעים ומעניקים לנו מגוון הטבות מס ותמריצים ולכן חשוב להיות ערים לשינויים כדי שנבצע השקעות רווחיות יותר.

סעיף 5: השפעת האינפלציה

אינפלציה היא גורם נוסף שיכול פוטנציאלית לסכל תחזיות אופטימיות לגבי שוק הנדל"ן. אם האינפלציה לא תמשיך לדעוך, היא יכולה להאט את קצב ירידת הריבית או אפילו להעלות את שיעורי הריבית לטווח ארוך, למנוע מבעלי בתים נוספים מלמכור וכך לשמר את המצב הקפוא וההיצע הדל בשוק. מגמה זו עלולה למנוע מצעירים רבים את הגישה לנכס בבעולתם, עובדה שיכולה לשנות את המציאות בשוק השכירות.

סעיף 6: משרדים

בשוק המשרדים, צפויה עלייה של 15-20% בשכר הדירה הממוצע המבוקש במהלך שנת 2024 לעומת 2023. הגידול נובע מחזרה חלקית מאוד למשרדים שמאפיינת את החברות הגדולות, החברות הקטנות והבינוניות מעניקות חופש רב יותר לעובדים שלהם. כתוצאה מכך, צפוי שביקוש השוכרים יישאר חלש יחסית ומשמעותית מתחת לרמות שלפני המגפה. שיעורי התפוסה של משרדים גם הם יישארו נמוכים, עם ממוצע נמוך מ-90%. 

סעיף 7: נדל"ן מגורים

במגזר המגורים, אנו מעריכים כי מחירי הבתים יעלו ב-2.5% ב-2024. להערכתנו צפויה המשך עלייה בביקושים באזורי פרבריים וערים בינוניות-קטנות. עם זאת, בשווקים כמו פיניקס, שארלוט ונאשוויל עלולה להיות ירידה בביקושים ובמחירים.

סעיף 8: ענף האירוח

במלונאות, צפוי שיפור הדרגתי בשיעורי התפוסה וההכנסה לחדר לאורך 2024. שיעור התפוסה הממוצע צפוי סביב 68%.

סעיף 9: נדל"ן קמונאי

במסחר, צפויה עלייה של 5% בשכר הדירה הממוצע למטר רבוע עד סוף 2024. צפוי ביקוש חזק בעיקר לנכסים עבור חנויות מזון ומוצרי יסוד. 

ֿ

סעיף 10: חומרי בנייה ושכר עובדים

עלויות חומרי בנייה, שקפצו ב-14% בין 2021-2022, צפויות לעלות בסביבות 4% נוספים ב-2024. הדבר עשוי לאפשר יישום של פרויקטי נדל"ן חדשים.

סעיף 11: השפעת גורמים מאקרו-כלכליים

גורמים מאקרו-כלכליים משפיעים אף הם על שוק הנדל"ן. לדוגמה, קצב צמיחת התוצר המקומי צפוי להאט ל-1.7% בשנת 2024. שיעור האבטלה עלול לעלות לסביבות 4.2% עד סוף 2024, כאשר האינפלציה ממתנת אך נותרת על 2.8%.

סעיף 12: מסקנות

ככל שאנו נעים קדימה שוק הנדל"ן האמריקאי מציב סדרה ייחודית של הזדמנויות ואתגרים. ככל ותהיו מעודכנים במגמות השוק והתאמת אסטרטגיות השקעה בהתאם להןכך תצליחו לייצר תשואות עדיפות בסביבה דינמית זו. עלינו, כמשקיעי נדל"ן לנצל את השינויים הללו כדי לבצע עסקאות שישרתו אותנו מספר שנים קדימה ויפיקו לנו את הביצועים שלהם אנחנו מצפים. כמו בכל רבעון, גם הפעם אני מזמין אתכם לשיחה אישית בנוגע לביצועי ההשקעות שלכם ובה תוכלו לשאול שאלות ולחשוב יחד איתנו על אסטרטגיות לכסף חדש שברצונכם להשקיע.

תודה על הזכות לנהל לכם את הכסף,

גל בנימיני וצוות GBV